Saturday, October 15, 2011

..sAya ini tiDaK SEmPuRnA..

Saya berdiri sambil melihat sekeliling. Saya tak Bahagia?? Seyes saya kalah. Saya tak secantik wanita yang begitu cantik. Saya memang tak pernah merasa sempurna. Tapi seharusnya saya bersyukur kerana saya cukup segalanya.

saya cuba untuk mencari kesempurnaan itu, tapi terkadang saya makin buntu. Siapa yang boleh bantu saya untuk menjadi lebih sempurna. Kesempurnaan itu pada dasarnya diriku, kehidupanku dan paling penting agamaku.


....................DIRIKU............................
Seorang insan yang merasakan diri yang terlalu rendah berbanding dengan sahabat yang lain,terasa diri ini kerdil bila berhadapan dengan sekeliling. Terdetik di hati "aku tak secantik die, tak pandai bergaya dan tak suka ber"make up" like a colourful of rainbow,hehe..oleh kerana itu kamu memilih die". sehingga di suatu waktu saya menangis dan terus mengalirkan air mata, penat sangat. Apa yang ada pada diri saya jika tiada agama yang 1. Pasti hati ini kosong tanpa haluan hidup. Saya seorang wanita yang cuba untuk mencari kesempurnaan.

..................KEHIDUPAN.........................
Saya ada famili, lengkap. Ada mak,ayah,kakak,abang & adik. tapi masih ade yang tak sempurna. Saya mencari sebuah kehidupan yang membawa ketenangan.
hidup kita macam roda, kadang-kala kita di atas tapi kadang-kala kita di bawah. Sentiasa alpa dan leka bila dapat kemewahan kemudian tunduk ke bumi dan mengeluh apabila di timpa kesusuhan. Sesungguhnya manusia itu mudah berubah. Ya, itu diri saya. kadangkala saya lupa untuk bersyukur, arghh saya ini lupa pada nikmat kehidupan.Subhanallah, ampuni aku:'(

Allahu Rabbi, cukuplah agama Islam menjadi peneman untuk kesempurnaanku......