Saturday, October 15, 2011

HidUp & mAti

allergy pada ubat + seafood, habok,
bila penat saya demam,
tubuh makin lemah bila tiap-tiap bulan demam.
Cepatnya nk rebah ke bumi,
Bila saya sihat, saya happy sangat.

dua hari lepas da kena inject kat lengan kiri,
hari ni still rasa berat kat sebelah tangan,
tadi pulak mata masuk habok,
hhhmmm, doktor lagi... penat...

Tiap-tiap bulan pasti ade sakit datang,
dan tiap bulan juga saya jumpa doktor saya,hehe~
tapi saya kena syukur,
sebab setiap yang berlaku adalah kehendak-NYA,
ada hikmahnya,
sakit itu penghapus segala dosa-dosa kecil.

Mak,
lepas balik klinik tadi saya tidur,
mata kanan saya sakit,
tapi sebelum tido saya dah mkn ubat,
sebab tu saya rasa ngantok sangat,
maaf saya tak sempat habis tolong mak kemas rumah,
ngantok,ngantok, Zzzzzzzz......

Dah asar saya tersedar,
subhanallah lama sangat saya tido,
kesian mak,
tak kejutkan saya sebab tau saya tak sihat,
saya tak keluar bilik tadi sebab mata kiri saya lak bengkak,
allergy ubat lagi, tapi Alhamdulillah saya tak terok...

Tak sampai sebulan lagi usia saya masuk 22 tahun, sepanjang hidup ni banyak yang saya boleh rasa.. Gembira sehingga ketawa, sedih dan terus menangis, marah kemudian berdiam diri. Tapi yang paling buat saya tersedar adalah tentang kesakitan.

MATI itu pasti dan perkara yang mengingatkan kematian adalah sewaktu mengalami kesakitan. Ya Allah, saya takut mati, saya paling takut. Syukur kerana turunkan kesakitan untuk hambaMu ini agar hambaMu mengingati kematian di mana setiap orang akan merasainya

No comments: