Friday, May 19, 2017



SEGENGGAM TABAH

Bismillahirrahmanirrahim...

Meniti usia semakin hari semakin bertambah, dunia semakin berlalu & kematian semakin menghampiri.
Setiap kali datangnya kesakitan, buat aku rasa kecewa,
sedangkan aku sedang belajar menjadi seorang yang tabah,
tabah menghadapi kesakitan dunia dan dengan ujian itu menentukan mana tempatku di akhirat nanti,
ALLAH Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang,
aku mohon perlindungan di bawah nauganMU Ya Tuhanku

Mukaku pucat, seolah-olah tiada darah??
ramai yang bertanya kenapa, kadang-kadang aku sihat, mungkin juga sebab aku tak pandai lagi menhiasi warna di pipi.
aku juga hairan, setiap kali aku merasai kesakitan yang tiada nampak pada mata sendiri,
tapi yang aku tahu, hanya aku dan juga Tuhanku,
sedikit pon tiada amarah, mungkin ini jalan untuk aku menuju ILAHI,
aku mungkin tergolong dalam golongan yang rugi jika aku semakin lalai dariNYA,
kembalilah kepada Tuhan kita, sementara masih ada kesempatan...
YA RABBku,
sentuhlah hati ku, 
dengan sentuhan lembutMU,
agar aku sentiasa menginsafi,
mencari kehidupan hakiki,
kehidupan akhirat nanti..

YA ALLAH, YA RAHMAN, YA RAHIM
jadikan aku orang yang paling tabah menghadapi ujianMu,
kuatkan hatiku menghadapi ujian dunia,
kuatkan aku di jalanMU,
segenggam tabah di pertahankan,
buat bekalan diperjalanan..


senyumlah Cik Asmah,
dunia ni sementara je!!

lagu pengubat hati <3


carilah ALLAH

Thursday, May 18, 2017

Hurt  And Pain

no more and goodbye to:-

T.SYNFLEX
T.PONSTAN
T.VOLTAREN
T.PARACETAMOL
PENICILLIN GROUP
PANADOL

Cik Asmah, stay strong to yourself, how much when you're sick, 
believe that ALLAH always come to help you



pujuk hati menuju ILAHI 

Sunday, May 14, 2017

Bismillahirrahmanirrahim..


seronok tgk kwn berbahagia,
dgn keluarga masing-masing,
Ya Allah, kekalkanlah kebahagiaan mereka hingga ke syurga........

utk aku, belum menyusul,
belum tahu masanya,
mungkin belum ketemu,
mungkin bukan di dunia,
berbahagialah mencari kasih sayang ILAHI,
DIA lebih berhak utk hati ini...
belum tiba masanya,
belum tiba....

Monday, April 17, 2017

Bismillahirrahmanirrahim.....

Ya RABB,
ajari aku erti sabar menerima ujian,
agar aku sentiasa merasa ketenangan,
tinggalkanlah dunia, ajarku utk mengejar akhirat,
aku ingin menjadi wanita yg tabah di setiap perjalanan hidupku,
agar aku sentiasa berbahagia di sisiMU....

Ya ALLAH, Ya Rahman, Ya Rahim,
peluklah aku, dakaplah aku, sentuhlah hatiku,
moga sentiasa dalam lindungan & kasih sayangMU,
agar aku mengerti, di setiap ujianMU,
itulah tanda rahmatMU,
untuk mendekatkan aku, mencintai Tuhanku yg SATU...




Aku pendosa yang ingin kesyurga

Thursday, April 13, 2017

Bismillahirrahmanirrahim....

Ya Allah, berikanlah kesembuhan  utk nenek... Secebis kudrat hanyaku mampu utk mewakilkan arwah mak utk nenek...  Tidurmu, seakan mak, senyummu, seakan mak... Allah, sungguhku rindu pd dia yg tlh pergi jauh dari dunia ni... Ya Rabb, tempatkan emak di tempat paling indah di syurgaMU tanpa di hisab... rindu ini biarlah rindu yg terindah di titip dlm doa... utk nenek, maafkanku andai kekurangan ini... In Shaa Allah akanku jaga semampu boleh... terima kasih nenek, kerana jaga mak...

Ya Rabbi, Tuhan yg Maha Pengasih lg Maha Penyayang, jagalah mereka yg ku sayang agar sentiasa dalam dakapanMU hingga akhir hayat.... Terima kasih  Ya Allah........

Masihkah aku dpt merasa keindahan kasih sayang mereka utk hari esok??

Saturday, April 8, 2017








NAK JADI BIDADARI SYURGA
KENA TEMPUH JALAN YANG SUKAR
DAN DUNIA BUKANLAH MILIK MEREKA
CARILAH JALAN HAKIKI
KERANA KAT SYURGA BUKAN CALANG-CALANG BDADARI
YANG INDAH PILIHAN DARI ILAHI

"Perjalanan menuju ILAHI bukan mudah, tapi yakinlah nikmat selepas kesusahan itu lebih indah"






Friday, April 7, 2017

Saya sayang ayah.......

Bismillahirrahmanirrahim,

Terima kasih Allah, hadiahkan ayah paling sempurna untukku.

Ayah,
Dia hero saya yang tak pernah berputus asa menjaga saya, sehingga dewasa, masih lagi dalam jagaannya...


 Ayah, 
kiter sayang ayah byk bintang, 
banyak buih di lautan, 
banyak pasir di pantai,
banyak udara di dunia ni.....



Ayah,
pernah suatu waktu kiter terbangun malam dan menuju ke tandas, kiter tengok bilik ayah cerah.. Mungkin ayah bangun utk solat.. Selang beberapa minit kiter mengintai ayah, rupanya dalam doa ayah menangis, mengadu pada Pencipta, mungkin menangis merindui arwah mak, atau menangisi ttg dunia yg semakin lemah ni, atau doa utk kehidupan anak-anak termasuk kiter, hanya ALLAH yang Maha Mengetahui.. Ya ALLAH, sayangilah ayah dan emak sebagaimana mereka menyayangiku sejak dari kecil.....

Ayah,
Masa arwah mak ada, makan pakai terjaga, ayah kiter paling ensem kat dunia ni, hihi... Baju n seluar ayah selalu mak ironkan dulu. Mak pon masak sedap, ayah mesti rindu masakan mak kan, kiter pon rindu, masakan mak paling best dalam dunia ni, kalau sambal bilis nasi lemak mesti mak masak banyak sebab mak tau kiter suka makan sambal tu.. Masak sendiri tapi mesti rasa tak selera nak makan. Setiap waktu kiter rindu. Tapi sekarang ayah mesti tunggu kiter balik dulukan baru baju n seluar ayah di iron. Sian ayah, katanya orang lain sibuk uruskan famili, tak mahu susahkan, baiknya ayah kiter.. Nasib la kiter masih bujang, ade hikmah n boleh spend time untuk ayah lagi.. Kiter nak ayah ensem sokmo bila pergi makan pagi kat kedai n bila ayah pergi majlis kat surau/ masjid.. Selagi ayah masih di sisi kiter, selagi tu kita cuba yang terbaik utk bahagiakan ayah. suatu hari nanti mesti kiter rindu kenangan bersama ayah sebagaimana kiter rindukan mak....

Ayah,
dulu anakmu nakal, x dengar cakap, selalu buat orang marah, ayah tak bagi main taekwondo pon kiter degil, padahal ayah risau sebab kiter kan anak perempuan.. Pernah suatu waktu, pesanan arwah mak cukup menyentuh perasaan kiter, " jangan cuba buat dosa, kesian ayah siang malam beribadah di jalan Allah, bila kat akhirat nanti kaki kanan dah melangkah ke syurga, tapi anak-anak bergantung kat kaki kiri ayah, di sebabkan dosa anak-anak ayah tak dapat masuk syurga dengan mudah"... Pesan mak sampai hari ni kiter ingat.. Mak suruh jaga diri baik-baik, sebab kiter kan anak perempuan, bila kiter semakin dewasa baru kiter tahu dosa kiter sebelum kahwin ayah, abang n adik laki yang tanggung... n tak nak di sebabkan kiter ayah susah nak melangkah masuk ke syurga... dari hari ke hari kiter cuba nak jadi anak solehah ayah, cita-cita tak semudah melaksanakan tapi kiter akan cuba sedaya upaya, kiter nak mak ayah masuk syurga dengan mudah...

Ayah,
setiap kali kiter teman ayah makan pagi or mana-mana tempat yang ayah nak pergi, setiap kali kiter pegang tangan ayah kalau nak melintas jalan, dulu masa kecik ayah selalu pimpin kiter kalau nak melintas jalan sebab kiter penakut, sekarang kiter masih pegang tangan ayah sebab kiter tak tau smpai bila kiter boleh pegang tangan ayah lagi.. Setiap kali pengan tangan ayah, kiter rasa sejuk, bila tanya ayah sejuk ke, ayah jawab biasa je sambil senyum.. Mungkin ALLAH bagi rahmat kat ayah, tangan ayah sejuk n lembut..... semoga Ayah dalam lindungan dan kasih sayang ALLAH.

Ayah,
bila kiter nak balik ke tempat kerja, ayah selalu pesan dalam perjalanan selalulah berzikir, bertasbih n selawat ke atas nabi Muhammad, ingat ALLAH... Kiter sayang ayah, kiter sayang mak.. kudrat yang kiter ada ni, kiter akan cuba bahagiakan ayah...

Ayah,
maafkan anakmu kadangkala buat ayah risau sebab masih tak kawin, tapi kiter yakin suatu hari nanti ALLAH akan makbulkan doa kiter,  yang kiter risau sekarang mane tempat kiter kat akhirat nanti ayah.... Dunia ni sementara je...




Ya ALLAH, 
semoga ENGKAU bahagiakan ayah di dunia dan akhirat,
sebab dialah hero yang jaga sampai kini aku dewasa,
dia cinta hati yang tak pernah luntur dengan masa,
dia super powerku,
sayang ayah dunia akhirat,
Semoga ALLAH tempatkan mak & ayah di syurga tanpa di hisab,

love you my king & queen