Saturday, August 26, 2017

😊 LANGIT 😊

Wahai langit,
Sampaikanlah pesananku,
Bahawa aku rindu menuju Tuhanku,
Semoga sentiasa dalam dakapan Rabbku..

Wahai langit,
Sampaikanlah keinginanku,
Untuk meneruskan perhambaan diri ini kpd sang Penciptaku,
Semoga di setiap halangan,
Agar tak terasa penat menghadapinya....

Wahai langit,
Sampaikanlah ceritaku pada Tuhanku,
Aku rindu mengejar cinta abadi,
Peluklah daku erat Ya Rabbi,
Agar aku tak gentar melangkah dari hari ke hari.....

Wahai langit,
Sampaikanlah rinduku pada Tuhanku,
Moga kerinduanku menghapus segala dosa2 ku.....
Ambil la hatiku, ambil la jiwaku, dekatkan aku pada Tuhanku

Friday, June 2, 2017

Pejam mata,
senyumlah,
DIA lebih berhak memegang hati kita

"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup matiku,
adalah untuk ALLAH, Tuhan sekalian alam"

mencari makna di sebalik nota yang di tinggalkan 2 orang kesayangan,
mereka pergi tinggalkan aku sendiri,
yang pasti,
DIA tetap ada, tempat berhak utk mengadu
ALLAH, 
peluklah aku dalam dakapanMU,
agar aku rasa selamat dari hasutan yg melalaikan,
aku mulai rasa tenang dalam pelukanMU Ya Rabb



nota untuk makna kehidupan

Tuesday, May 30, 2017

Bismillahirrahmanirrahim

6 tahun berlalu....

Kak asmarulhusna, 
akak same batch masa study dulu.
mekasih tau akak, sepanjang saya belajar kat kampung akak,
dan sepanjang 6 tahun kite jauh, 
banyak sangat yg belaku, walau akk accident lumpuh tapi akk kuat semangat,
ingat lagi selalu contact saya tanya khabar,
dulu akak duk atas kerusi roda je, sedih tgk akk, tp sekarang akak dah boleh jalan,
kuat semangat akak.. terima kasih abg farid coz jaga akak saya sampai dia boleh jalan sekarang..
andai satu hari nanti, saya dah tak ada kat dunia ni,
saya harap akak baca wall saya ni jadikan kenangan ye..

rindu sebelum tidur baling2 bantal dulu,
akak selalu cerita sampai saya tertidur,hahaha.. lucu sangat,
esok mesti akak marah saya coz saya tidur awal, jadi akak cakap sorang2,
rindu kan, dalam whatsapp pon kita selalu cerita happy2 je..

dalam 6 tahun jugak banyak benda berlaku kat kita kan akak,
Allah uji akak, Allah pon uji saya,
singkat sungguh masa kita jumpa hari tu, 
tapi berharga sangat-sangat,
terima kasih Ya Allah, temui teman yang baik untukku...

dulu kita sama2 kurus kan akak, selalu fikir nak makan apa coz nak naikkan berat badan,
sambal bilis kegemaran saya dulu arwah mak akak buatkan,
bestkan, nanti panjang umur nak belajar buat sambal ikan bilis power la ngan akak....
tapi sekarang akak dah gemok, tak aci naik berat sorang2, haha...
tapi akak cakap sebab makan ubat akak jadi naik badankan,
janji akak semakin sihat, gembira saya..

tapi saya,
semakin hari semakin kurus, lagi kurus dari yang akak kenalkan,
saya tak tahu kemana makanan pergi kak,
kalau demam pon boleh turun 4kg dlm seminggu, dasyat sungguh, xpayah diet..
doakan saya cepat sembuh ye,
terima kasih ingatkan saya supaya dekat dengan Allah,
biarlah dunia ni saya berpenat untuk cari bekalan kat sana nanti,
mungkin khifarah Allah uji saya dengan keadaan ni,
mungkin ini cara saya dekat dengan Pencipta,
doakan saya kak...


pucat pon tetap cantik kan akak,hihi..
seronok nak main nyakat2 lagi...
apa yang saya rasa, apa yang saya alami, tak semua orang tahu,
biarlah apa yang berlaku kat saya, 
ujian ni buat saya belajar erti redha dengan setiap yang berlaku,
cukuplah redha Allah memberi kebahagiaan kepada saya...

doakan saya bahagia dunia akhirat akak,
doakan saya setiap waktu ye,
saya nak ceria macam dulu,
nak aktif berlari sana sini lagi....

sayang kak asmarulhusna dunia akhirat....

rindu kenangan.....

Friday, May 19, 2017



SEGENGGAM TABAH

Bismillahirrahmanirrahim...

Meniti usia semakin hari semakin bertambah, dunia semakin berlalu & kematian semakin menghampiri.
Setiap kali datangnya kesakitan, buat aku rasa kecewa,
sedangkan aku sedang belajar menjadi seorang yang tabah,
tabah menghadapi kesakitan dunia dan dengan ujian itu menentukan mana tempatku di akhirat nanti,
ALLAH Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang,
aku mohon perlindungan di bawah nauganMU Ya Tuhanku

Mukaku pucat, seolah-olah tiada darah??
ramai yang bertanya kenapa, kadang-kadang aku sihat, mungkin juga sebab aku tak pandai lagi menhiasi warna di pipi.
aku juga hairan, setiap kali aku merasai kesakitan yang tiada nampak pada mata sendiri,
tapi yang aku tahu, hanya aku dan juga Tuhanku,
sedikit pon tiada amarah, mungkin ini jalan untuk aku menuju ILAHI,
aku mungkin tergolong dalam golongan yang rugi jika aku semakin lalai dariNYA,
kembalilah kepada Tuhan kita, sementara masih ada kesempatan...
YA RABBku,
sentuhlah hati ku, 
dengan sentuhan lembutMU,
agar aku sentiasa menginsafi,
mencari kehidupan hakiki,
kehidupan akhirat nanti..

YA ALLAH, YA RAHMAN, YA RAHIM
jadikan aku orang yang paling tabah menghadapi ujianMu,
kuatkan hatiku menghadapi ujian dunia,
kuatkan aku di jalanMU,
segenggam tabah di pertahankan,
buat bekalan diperjalanan..


senyumlah Cik Asmah,
dunia ni sementara je!!

lagu pengubat hati <3


carilah ALLAH

Thursday, May 18, 2017

Hurt  And Pain

no more and goodbye to:-

T.SYNFLEX
T.PONSTAN
T.VOLTAREN
T.PARACETAMOL
PENICILLIN GROUP
PANADOL

Cik Asmah, stay strong to yourself, how much when you're sick, 
believe that ALLAH always come to help you



pujuk hati menuju ILAHI 

Sunday, May 14, 2017

Bismillahirrahmanirrahim..


seronok tgk kwn berbahagia,
dgn keluarga masing-masing,
Ya Allah, kekalkanlah kebahagiaan mereka hingga ke syurga........

utk aku, belum menyusul,
belum tahu masanya,
mungkin belum ketemu,
mungkin bukan di dunia,
berbahagialah mencari kasih sayang ILAHI,
DIA lebih berhak utk hati ini...
belum tiba masanya,
belum tiba....

Monday, April 17, 2017

Bismillahirrahmanirrahim.....

Ya RABB,
ajari aku erti sabar menerima ujian,
agar aku sentiasa merasa ketenangan,
tinggalkanlah dunia, ajarku utk mengejar akhirat,
aku ingin menjadi wanita yg tabah di setiap perjalanan hidupku,
agar aku sentiasa berbahagia di sisiMU....

Ya ALLAH, Ya Rahman, Ya Rahim,
peluklah aku, dakaplah aku, sentuhlah hatiku,
moga sentiasa dalam lindungan & kasih sayangMU,
agar aku mengerti, di setiap ujianMU,
itulah tanda rahmatMU,
untuk mendekatkan aku, mencintai Tuhanku yg SATU...




Aku pendosa yang ingin kesyurga