Friday, August 26, 2016

Sakit & takdirku.....

Ya Allah,
demamku berlarutan,
dalam masa seminggu hilang berat sebanyak 4kg,
terlalu lemah, terlalu penat,
saat jarum terlalu panjang masuk ke kulitku,
sakitnya terasa amat,
2 botol air cukup buat aku kembali semangat,
alhamdulillah.....
tapi bagaimana sakitnya saat sakaratul maut??
mampukah saat lafaz terakhirku mengucap "Lailahaillallah, muhammadurrasulullah"

Ya Allah,
sakit ini mengajar aku erti redha di jalanMu,
ujian ini adalah kerana dengan izinMu,
dan keranaMU juga,
aku berusaha untuk sembuh,
aku mahu sihat, aku mahu bahagia,
kembali seperti hari-hari biasa,
masih panjang perjalananku utk mencari redhaMU,
masih banyak dosa yang perlu ku tebus dengan keinsafan,
terimalah di setiap taubatku YaRabb...

Ya Allah,
Takdir ini buat aku lebih tenang,
tanpa sedikit dendam,
tanpa sedikit pon amarah,
aku cuma mahu sihat,
aku mohon,
semoga dia kembali kepada fitrah,
kembali ke jalanMu

aku ingin dekat denganMu, aku ingin dekat dengan pemilik segala diri ini,
aku ingin sentiasa dlm dakapMu Ya Rabbul Izzati...
bahgiakanlah aku tanpa ada manusia yang cemburu
Engkaulah Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.......



Muhasabah Cinta -Hanya Allah s.w.t
by : Edcoustic
favorite: F.A


semoga kuat cik hati!!!