Friday, April 26, 2013

...sayang mak, sayang ayah sehingga syurga...

Mak ayah, maafkan anakmu andai jagaan anakmu ini masih lagi tidak dapat meringankan sakit yang mak ayah tanggung, anakmu ini akn cuba yang terbaik selagi diberi masa dan peluang untuk menjaga mak ayah....

Dah nak masuk 2 bulan mak sakit, paras gula kdg2 turun, kdg2 naik. Luka kat kaki mak pun masih belum kering. Mak, andai kata kaki mak boleh tukar dgn saya, saya rela tanggung kesakitan yang mak alami, kadang2 keadaan mak buat saya menangis sendirian, salah saya kah kerana tak jaga mak elok2 sebelum ni? Maafkan saya mak.... Baru sekarang mak boleh tidur dgn nyenyak, mak cakap semalam kaki berdenyut-denyut, mcm kena gigit ngan
semut pon ada, biasa la bila ada diabetis ni, kaki akan terasa kebas. Mak, kiter sayang mak beribu juta lemon tau..

Seronok tgk mak tidur lena ptg ni, lepas sapu2 ubat kat tapak kaki, mak kata hilang sikit kebas2 kaki. Hmmm, betapa indahnya nikmat sakit yang Allah berikan, sakit itukan penghapus dosa.. Allah beri ujian sakit untuk mak coz nak hapus segala dosa-dosa yang ada n nk tambahkan pahala bersabar. Mak, sabarmu membuatkan kami lebih tabah untuk hadapi hari2 yang akan datang, semoga mak cepat sembuh tau, nanti kita pergi jalan2 ye ;)

Ya Allah, Engkau takkan menguji hamba-hambaMu dengan ujian yang berat tatkala hambaMu tak mampu menangungnya. Mak kuat, mak pasti bertahan dgn ujian yg Allah berikan kepadanya. Mak, indahkan bila Allah bagi kita sakit, Allah sayangkan kita sebab 2 Allah datangkan ujian supaya hambaNya tak lupa pada Pencipta. Ya Allah, Engkau kurangkanlah derita ibuku, ringankanlah ujian keatas org yang amat aku sayangi, hapuskanlah segala dosa2 kedua ibubapa kami, rahmatilah mereka dan sayangilah mereka ya Rabbi, semoga Engkau sembuhkan sakit ibuku dgn cepat. Ya Allah, Engkau panjangkanlah umur kedua ibubapaku agar aku dapat membalas jasa mereka lagi, berilah aku peluang untuk menjaga mereka sebagaimana mereka menjagaku semenjak dari lahir lagi.. Ya Rabbi, tempatkanlah kedua ibubapaku ke syurgaMu paling tinggi tanpa di hisab kerana mereka insan dunia yang paling ku sayang. Terima kasih ya Allah kerana hadiahkan ibubapa kepadaku. Terima kasih mak ayah kerana menjaga dan sentiasa mengingatkanku tentang keindahan berada di jalan Allah ;)

Ya Allah, semoga mak dan ayah kembali sihat dan diberikan umur yang panjang, amin;)

Satu-satu, saya sayang Allah,
Dua-dua, saya sayang rasul,
Tiga-tiga sayang ibubapa,
Satu, dua tiga sayang semuanya.... lalalala~ ♡♡♡