Saturday, December 24, 2011

Kelapangan sedikit

Bila berfikir macam-macam akan timbul, bestkan jadi kanak-kanak dulu, tak perlu susah untuk berfikir masa akan datang, dalam kepala asyik fikir main je. "mane tawan-tawan iter mase tecik dulu? hmm... Seronok sangat masa tu, saye la orang yang paling bahagia dengan dunia saye sendiri.. Tak ade siapa pon yang mengganggu, haha.

Sekarang saye dah besar, berat saye 43kg & tinggi 158cm di saat umur 22thn 1 1/2bln. Tapi org panggil saye papan, teruk org tu, jangan risau coz saye tak ambil hati pon,hehe. Kenyataan saye memang kurus berbanding waktu sekolah dulu. Ala, tak menjejaskan kesihatan saya pon walau kurus.

Di saat saye dewasa, hidup menjadi semakin rumit, serumit rambut afro.. Walaupon ia merumitkan hati tapi saye tetap kena tempuh dengan hati yang tenang. Kawan-kawan tecik dulu sukakan saya,sekarang dah besar & masing-masing sudah berpunya, tapi saye still begini..haha~

Semakin saye dewasa, semakin saye kenal dunia, semakin saya berhati-hati. Bukan saya tak pernah couple tapi saye takut kecewa, akhirnya tindakan saye adalah tak perlu bercouple kerana saye tak pecaya pada lelaki(kini).. Opsss,sorry ini adalah kenyataan yang saye alami, keciwa tapi itu pengalaman saye, ahakz....

so sekarang, mereka tak perlu terlalu jujur untuk katakan "saya suka awak" kerana itu membuatkan mereka jauh dari saye, lebih baik mereka simpan dalam hati sahaja kerana mungkin saya akan mengecewakan dia sebelum dia kembali kecewakan saye.. Di saat ini saye tak jumpa lelaki yang paling jujur dalam dunia untuk memberikan kejujuran hatinya hanya untuk saye. Saye bukan memilih,tapi saya nak bahagia selamanya.

Boleh tak seseorang muncul dalam hidup saye untuk bawa saya ke jalan yang saye ingin tuju? boleh tak seseorang hargai saya dan bimbing saya hanya pada agama ALLAH.. boleh tak seseorang datang dan membawa kesetiaannya hanya kepada saye?? Mungkin itu paling merumitkan di zaman ini tapi ia juga tak mustahil... Tawakkaltualallah.....

Suatu hari nanti,saye teringin sangat pakai baju yang lebih cantik dengan keadaan yang paling tertutup. Menjadi sebaik-baik wanita di sisi PENCIPTA dan yang paling penting anak yang solehah... Boleh ingatkan & bimbing saya ke arah itu.... Semoga ALLah memberi sejuta hidayah agar kita kembali kepada-NYA

p/s: sebenarnya hidup ini paling indah jika kita pandai menghargai masa-masa itu tanpa melalaikan perintah-NYA..

No comments: