Friday, May 19, 2017



SEGENGGAM TABAH

Bismillahirrahmanirrahim...

Meniti usia semakin hari semakin bertambah, dunia semakin berlalu & kematian semakin menghampiri.
Setiap kali datangnya kesakitan, buat aku rasa kecewa,
sedangkan aku sedang belajar menjadi seorang yang tabah,
tabah menghadapi kesakitan dunia dan dengan ujian itu menentukan mana tempatku di akhirat nanti,
ALLAH Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang,
aku mohon perlindungan di bawah nauganMU Ya Tuhanku

Mukaku pucat, seolah-olah tiada darah??
ramai yang bertanya kenapa, kadang-kadang aku sihat, mungkin juga sebab aku tak pandai lagi menhiasi warna di pipi.
aku juga hairan, setiap kali aku merasai kesakitan yang tiada nampak pada mata sendiri,
tapi yang aku tahu, hanya aku dan juga Tuhanku,
sedikit pon tiada amarah, mungkin ini jalan untuk aku menuju ILAHI,
aku mungkin tergolong dalam golongan yang rugi jika aku semakin lalai dariNYA,
kembalilah kepada Tuhan kita, sementara masih ada kesempatan...
YA RABBku,
sentuhlah hati ku, 
dengan sentuhan lembutMU,
agar aku sentiasa menginsafi,
mencari kehidupan hakiki,
kehidupan akhirat nanti..

YA ALLAH, YA RAHMAN, YA RAHIM
jadikan aku orang yang paling tabah menghadapi ujianMu,
kuatkan hatiku menghadapi ujian dunia,
kuatkan aku di jalanMU,
segenggam tabah di pertahankan,
buat bekalan diperjalanan..


senyumlah Cik Asmah,
dunia ni sementara je!!

lagu pengubat hati <3


carilah ALLAH

No comments: