Sunday, March 12, 2017

Ya Allah,
Tiba masa Engkau makbulkan doaku, sakitku terjawab setelah beberapa tahun menjadi tanda tanya. Sebab aku begini jiwa aku sensitif, aku menangis, mengadu pada manusia, tak siapa memahami, sekadar mampu mendengar.

Ya Allah,
perutku sakit, badanku lengoh, tidurku tak lena..
Gangguan yang ingin memusnahkan keinginanku untuk bersujud kepadaMU,
kadang- kadang aku sedih,
kadang- kadang aku risau,
sebab aku takut gangguan itu mengusai diri aku untuk jauh dariMU...

Ku renung di setiap langkah perjalanan hidupku,
Aku berfikir di setiap ujian kepadaku,
Rupanya hikmah di sebalik ujian tu indah,
Allah, kau hantarkan secebis ujian untukku agar kembali dekat denganMU,
Allah jentik hatiku, untuk kembali kepadaMU...

Allah rindu rintihan hati hambaNYA, Allah nak aku bertaubat dan kembali kepadaNYA. YA ALLAH, ambillah hati aku, ambillah jiwa aku, dekatkan aku padaMU agar aku sentiasa tenang menghadapi ujian dunia.....

YA ALLAH, peganglah hatiku agar tak tersasar dari landasanMU, jauhi aku dari kelalaian dunia ini...
aku mohon sentiasa dalam dakapan RABB ku....

No comments: